Welkom!

Log in om door te gaan

Maak een account aan
Begin
Gebruiker of e-mailadres
Wachtwoord
Onthoudt mijn inlog gegevens
Uw wachtwoord vergeten?
De Rondreis Planner De Rondreis Planner
  • Home
  • Reisideeën

    AUTORONDREIZEN

    • Benelux
    • Duitsland
    • Frankrijk
    • Italie
    • Kroatie
    • Oostenrijk
    • Portugal
    • Spanje
    • Zwitserland
    • Alle landen

    FLY&DRIVE

    • Engeland
    • Frankrijk
    • Griekenland
    • Italie
    • Kroatie
    • Portugal
    • Spanje
    • Verre reizen
    • Alle landen

    Strandvakanties

    • ABC eilanden
    • Frankrijk
    • Griekenland
    • Italie
    • Kroatie
    • Portugal
    • Spanje
    • Turkije
    • Alle landen

    Stedentrips

    • Benelux
    • Duitsland
    • Engeland
    • Frankrijk
    • Griekenland
    • Italie
    • Noorwegen
    • Spanje
    • Portugal
    • Zweden
    • Verre landen
    • Alle landen

    Combinaties

    • Alle combinaties
    • Stel zelf samen
  • Themareizen
    Adults-only Door2Door Treinreizen Land & Cruise Reizen Ultieme luxe Bewuste Reizen Casita Travel Golf
  • Contact
    Duurzaamheid Contact Vakantiebeurs Partners Online afspraak Offerte aanvraag Offerte vergelijken
  • Help
  • Nederlands
    • Deutsch
    • English
    • Français
  • Login
  • Registreren
Help ons om de website te verbeteren!

Help ons om de website te verbeteren!

7 Nachten. Bahama's, Mexico
Van 549 € Gemiddeld per persoon
Boek
Het schip Routebeschrijving Data en prijzen Hutten Fotogallerij Specificaties

7 Nachten. Bahama's, Mexico

Vertrek van: Port Canaveral FL, Verenigde Staten
Van
549 €
Gemiddeld per persoon
Belastingen inbegrepen
Boek
Bahama's, Bahama's
Bahama's, Bahama's Bahama's, Bahama's
Oceaan Cay, Bahama's
Oceaan Cay, Bahama's Oceaan Cay, Bahama's
Cozumel, Mexico
Cozumel, Mexico Cozumel, Mexico
Costa Maya, Mexico
Costa Maya, Mexico Costa Maya, Mexico
Het schip
Routebeschrijving
Data en prijzen
Hutten
Fotogallerij
Specificaties
Van
549 €
Gemiddeld per persoon
Belastingen inbegrepen
Cruises MSC Cruises MSC Grandiosa
7 Nachten. Bahama's, Mexico
MSC Grandiosa
Zie schip
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa presenteert zich als het cruiseschip dat entertainment naar een hoger niveau tilt, geschikt voor alle generaties: parken en sportcentra voor jongeren, waterparken voor volwassenen en kinderen... Gastronomie, shows, boetieks, rustige plekken om te ontspannen, mensen te ontmoeten en rond te wandelen. Muziek, feest, entertainment, spa en fitnesszone. Enthousiasme betekent succes voor MSC Grandiosa.
Lees meer
Lees minder
331m.Lengte
43mBalk:
19Dekken
6.334Bezetting
1.704Bemanning
2019Ingehuldigd
181.541tn.Tonnage
Kaart vergroten
Dag 1
cape canaveral, united states
Vertrek: 17:00
1
Dag 2
nassau, bahamas
Aankomst: 10:00 - Vertrek: 18:00
2
Dag 3
Ocean Cay MSC Marine Reserve, Bahamas
Aankomst: 08:00 - Vertrek: 18:00
Dag 4
Op zee
3
Dag 5
cozumel, mexico
Aankomst: 07:00 - Vertrek: 19:00
4
Dag 6
costa maya, mexico
Aankomst: 07:00 - Vertrek: 14:00
Dag 7
Op zee
Dag 8
cape canaveral, united states
Aankomst: 07:00
cape canaveral, united states
Dag 1
cape canaveral, united states
Vertrek: 17:00
Port Canaveral is een cruise-, vracht- en marinehaven in Brevard County, Florida, Verenigde Staten. Het is een van de drukste cruisehavens ter wereld met 4,5 miljoen cruisepassagiers die er in 2016 doorheen gingen. Elk jaar wordt er meer dan 6 miljoen short tons (5,4 Mt) aan bulkvracht verplaatst. Primaire ladingen zijn onder andere slakken, zout, auto's/vrachtwagens, containers, petroleum, zware apparatuur, hout en aggregaat. De haven heeft transportbanden en trechters voor het direct laden van producten in vrachtwagens en faciliteiten voor bulkvrachtcontainers. Het kanaal is ongeveer 44 voet (13 m) diep. De haven exporteert verse citrusvruchten; bulk-gevroren citrusvruchtensap opgeslagen in een van de grootste vrieshuizen van de staat; cement; en bouwmaterialen. De haven ontvangt hout, zout voor waterverzachting, auto's en stalen platen. Het verscheept items voor land, zee, lucht en ruimte.
Lees meer
Lees minder
nassau, bahamas
1
Dag 2
nassau, bahamas
Aankomst: 10:00 - Vertrek: 18:00
The Bahamas is een onafhankelijk Engelstalig land in het Caraïbisch gebied. De Bahama's bestaan uit een archipel van 700 eilanden en 2000 zand/koraalplaten, die zich bevindt in de Atlantische Oceaan, ten oosten van de Amerikaanse staat Florida, ten noorden van Cuba en Haïti. Het land telt ruim 300.000 inwoners op een oppervlakte van 13.878 km². Van alle eilanden zijn er slechts 30 à 40 bewoond. Het grootste eiland is Andros op ongeveer 180 kilometer ten zuidoosten van Florida.
Lees meer
Lees minder
Ocean Cay MSC Marine Reserve, Bahamas
2
Dag 3
Ocean Cay MSC Marine Reserve, Bahamas
Aankomst: 08:00 - Vertrek: 18:00
Welkom op Ocean Cay, een ongerept eilandparadijs in het hart van de Bahama's. Deze exclusieve bestemming, voorheen een industrieterrein, is omgetoverd tot een opmerkelijk marien reservaat en milieuvriendelijke retraite. Met zijn kristalheldere turquoise wateren, poederachtige witte zandstranden en levendige onderwaterwereld biedt Ocean Cay een onvergetelijke ontsnapping voor natuurliefhebbers, avonturiers en degenen die gewoon willen ontspannen in een serene omgeving. Bij aankomst op het eiland word je verwelkomd door een verscheidenheid aan attracties en activiteiten die zijn ontworpen om de natuurlijke schoonheid en culturele rijkdom van de Bahama's te laten zien. Snorkel- en duikliefhebbers zullen verrukt zijn door het caleidoscoop van koraalriffen vol kleurrijke vissen en andere zeedieren. Voor een meer ontspannen ervaring kun je een rustige kajaktocht rond het eiland maken, wat een uniek perspectief biedt op de weelderige mangroven en verborgen baaien. Mis de kans niet om de Ocean Cay-vuurtoren te bezoeken, waar panoramische uitzichten op het omliggende zeegezicht je in verwondering zullen achterlaten. Naast zijn natuurlijke wonderen is Ocean Cay toegewijd aan duurzaamheid en behoud. Het eiland biedt verschillende educatieve programma's die gericht zijn op het vergroten van het bewustzijn over mariene bescherming en het belang van het beschermen van onze oceanen. Neem deel aan begeleide eco-tours om meer te leren over de lokale flora en fauna, of doe mee aan een strandopruimactie om bij te dragen aan de voortdurende inspanningen van het eiland om zijn ongerepte omgeving te behouden. De toewijding van het eiland aan milieuvriendelijke praktijken zorgt ervoor dat je bezoek niet alleen plezierig, maar ook verantwoord en verrijkend zal zijn. Als het gaat om ontspanning, biedt Ocean Cay volop mogelijkheden om tot rust te komen. Ontspan op een van de vele afgelegen stranden, geniet van een verkwikkende spabehandeling, of geniet van een ontspannen maaltijd in een van de strandrestaurants van het eiland, waar verse zeevruchten en lokale smaken centraal staan. Als de zon ondergaat, verandert het eiland in een rustig toevluchtsoord verlicht door zachte, sfeervolle verlichting, perfect voor een avondwandeling of een rustig moment van reflectie onder de sterren. Of je nu op zoek bent naar avontuur of rust, Ocean Cay belooft een gedenkwaardige ervaring die je doet verlangen om terug te keren.
Lees meer
Lees minder
cozumel, mexico
3
Dag 5
cozumel, mexico
Aankomst: 07:00 - Vertrek: 19:00
Cozumel is een eiland in de Caribische Zee, voor de kust van Mexico. Het eiland is een populaire toeristenbestemming en bekend vanwege de mogelijkheid tot scubaduiken. Het is ook een populaire aanleghaven voor cruiseschepen.
Lees meer
Lees minder
costa maya, mexico
4
Dag 6
costa maya, mexico
Aankomst: 07:00 - Vertrek: 14:00
De Grand Costa Maya is een regio ten zuiden van de Mexicaanse Caraïben, bestaande uit de bestemmingen Chetumal, Bacalar en Mahahual. De weelderige natuur, lagunesystemen, rustige stranden met zachte golven, geschiedenis, cultuur, archeologische sites en de attracties die elk van de bestemmingen te bieden heeft, maken het een authentiek paradijs van rust, ontspanning, avontuur en plezier waar je bovendien de warmte en gastvrijheid van de mensen in elke hoek voelt.
Lees meer
Lees minder
cape canaveral, united states
Dag 8
cape canaveral, united states
Aankomst: 07:00
Port Canaveral is een cruise-, vracht- en marinehaven in Brevard County, Florida, Verenigde Staten. Het is een van de drukste cruisehavens ter wereld met 4,5 miljoen cruisepassagiers die er in 2016 doorheen gingen. Elk jaar wordt er meer dan 6 miljoen short tons (5,4 Mt) aan bulkvracht verplaatst. Primaire ladingen zijn onder andere slakken, zout, auto's/vrachtwagens, containers, petroleum, zware apparatuur, hout en aggregaat. De haven heeft transportbanden en trechters voor het direct laden van producten in vrachtwagens en faciliteiten voor bulkvrachtcontainers. Het kanaal is ongeveer 44 voet (13 m) diep. De haven exporteert verse citrusvruchten; bulk-gevroren citrusvruchtensap opgeslagen in een van de grootste vrieshuizen van de staat; cement; en bouwmaterialen. De haven ontvangt hout, zout voor waterverzachting, auto's en stalen platen. Het verscheept items voor land, zee, lucht en ruimte.
Lees meer
Lees minder
Vorig
Volgende

Dag 1
cape canaveral, united states
Vertrek: 17:00
1
Dag 2
nassau, bahamas
Aankomst: 10:00 - Vertrek: 18:00
2
Dag 3
Ocean Cay MSC Marine Reserve, Bahamas
Aankomst: 08:00 - Vertrek: 18:00
Dag 4
Op zee
3
Dag 5
cozumel, mexico
Aankomst: 07:00 - Vertrek: 19:00
4
Dag 6
costa maya, mexico
Aankomst: 07:00 - Vertrek: 14:00
Dag 7
Op zee
Dag 8
cape canaveral, united states
Aankomst: 07:00
Zie schip
MSC Grandiosa
7 Nachten. Bahama's, Mexico
MSC Grandiosa
MSC Cruises
Informatie kan worden gewijzigd, afhankelijk van de beschikbaarheid van het aanlegdok van de haven.
Wat je zou moeten weten:
Reisplan
  • De volgorde van de havens kan variëren afhankelijk van de datum van vertrek.
  • Controleer uw reisschema voor de exacte vertrek- en aankomsttijden. De uren komen overeen met de lokale tijd van de haven.
  • Routes kunnen op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
In- en uitstappen
  • Om veiligheidsredenen moeten alle passagiers 2 uur voor vertrek op dag 1 van de cruise aan boord gaan.
  • Ontscheping begint meestal 2 uur na het aanmeren op de laatste dag van de cruise.
Kies een datumPrijs per passagier in dubbele bezetting / Belastingen inbegrepen
Van589 €
nov 2026
Van557 €
dec 2026
Van549 €
jan 2027
Van639 €
feb 2027
Van639 €
mrt 2027
Van709 €
apr 2027
Van629 €
mei 2027
Van683 €
jun 2027
Data en prijzen
Binnenzijde
Buiten
Balkon
Suite
14-11-2026
649 €
739 €
889 €
1.519 €
28-11-2026
589 €
Beste prijs!
679 €
829 €
1.459 €
12-12-2026
557 €
Beste prijs!
638 €
773 €
1.340 €
26-12-2026
1.063 €
1.149 €
1.291 €
1.890 €
09-01-2027
589 €
679 €
829 €
1.459 €
23-01-2027
549 €
Beste prijs!
639 €
789 €
1.419 €
06-02-2027
639 €
Beste prijs!
729 €
879 €
1.509 €
20-02-2027
639 €
Beste prijs!
729 €
879 €
1.509 €
06-03-2027
639 €
Beste prijs!
729 €
879 €
1.509 €
20-03-2027
769 €
859 €
1.009 €
1.639 €
03-04-2027
709 €
Beste prijs!
799 €
949 €
1.579 €
17-04-2027
759 €
849 €
999 €
1.629 €
01-05-2027
629 €
Beste prijs!
699 €
819 €
1.449 €
15-05-2027
629 €
Beste prijs!
719 €
819 €
1.449 €
29-05-2027
679 €
769 €
869 €
1.499 €
12-06-2027
683 €
Beste prijs!
769 €
864 €
1.462 €
26-06-2027
769 €
859 €
959 €
1.589 €
OPMERKING: Als u geïnteresseerd bent in meer dan één hut, moet u zoveel boekingen doen als het aantal hutten dat u wilt. * In het geval van het ontvangen van enige vorm van promotie of voordeel voor Newlyweds Travel, is een officieel document vereist dat het recente huwelijk van het paar bewijst.

Ontdek de voordelen in de tarieven

Bella-ervaring

De ’Bella’-ervaring is een geweldige optie om te genieten van het comfort van het leven aan boord van een strak, modern schip. Hutten in de categorie ’Bella’ zijn gegarandeerde hutten. Geniet van zwembaden, een ultramoderne fitnessruimte op het dak en sportfaciliteiten aan boord. Broadway-stijl entertainment en een volledig schema van dagelijkse activiteiten, en je zult genieten van een verscheidenheid aan restaurants met uitstekende mediterrane en internationale gerechten. Inclusief een gastronomisch buffet dat 20 uur per dag geopend is.

Fantástica-ervaring

Comfort en flexibiliteit zijn de sleutels tot de ’Fantastica’-ervaring, die alle voordelen van de ’Bella’ biedt, plus een verscheidenheid aan extra privileges. Kies de hut en het dek waarop u wilt reizen en geniet van een gratis ontbijt in uw hut. Gratis ontbijt in de cabine. Veel plezier met activiteiten voor het hele gezin.

Aurea-ervaring

Laat welzijn, verwennerij en rust centraal staan op uw cruise. Naast alle voordelen van ’Bella’ en ’Fantastica’, bieden de ’Aurea’-tarieven een reeks voordelen voor ontspanning van lichaam en geest. Vermijd stress dankzij priority boarding. Ga rechtstreeks naar uw hut waar u een selectie gratis wellnessproducten vindt. Profiteer van onbeperkte toegang tot de spa.

MSC Yacht Club Ervaring

Compendium van elegantie en luxe op zee, MSC Yacht Club biedt u een ongeëvenaarde cruise-ervaring. Rijkelijk ingerichte suites, 24-uursbutlerservice en exclusieve receptie zijn nog maar het begin. All-inclusive à-la-cartemaaltijden geserveerd op het door u gewenste tijdstip in het gereserveerde restaurant, onbeperkte drankjes en exclusieve toegang tot The One Sun Deck en Top Sail Lounge. U heeft ook gratis toegang tot de spa.

Hulp nodig?

Wij adviseren u vrijblijvend.
Wij bellen u

Hulp nodig?Wij adviseren u vrijblijvend.
Voornaam *
Achternaam *
Mail adres voor bevestiging *
Telefoonnummer klant
Bericht
Of u belt ons: (+31) 085 – 0163649
Verzenden
MSC Grandiosa類別
Balkon

Balkon

Binnenzijde

Binnenzijde

Buiten

Buiten

Suite

Suite

Afbeelding is alleen representatief; grootte, indeling en inrichting kunnen variëren (binnen dezelfde hutcategorie).

Fotogallerij

foto’s 11
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
MSC Grandiosa
Specificaties van MSC Grandiosa
  • Diensten
  • Algemeen
Bars en lounges
11
Restaurants
12
Bioscoop
Theater
Bibliotheek
Badplaats
Kinderzwembad
Internet
Wasserij
Woonkamer
Casino
Kapel
Nachtclub
Bruiloften
Showroom
Kwekerij
Sportschool
24-uurs service
Ingehuldigd
2019
Gerenoveerd
-
Kruissnelheid
knopen 201
Aantal hutten
2.421
Capaciteit binnenhut
794
Aantal buitenhutten
1.627
Bezetting
6.334
Balk:
43m
Lengte
331m.
Tonnage
181.541tn.
Dekken
19
Bemanning
1.704
Zwembaden
4

Andere cruises beschikbaar aan boord van de MSC Grandiosa

Laat uw reisverkenner los met deze selectie cruisedeals.
Bekijk meer cruises
7 Nachten. Spanje, Frankrijk, Italië
5 Bestemmingen
MSC Grandiosa
7 Nachten. Spanje, Frankrijk, Italië
Vertrek van: palma de mallorca, spain
MSC Cruises
Van
789 €
Gemiddeld per persoon
7 Nachten. Frankrijk, Italië, Spanje
5 Bestemmingen
MSC Grandiosa
7 Nachten. Frankrijk, Italië, Spanje
Vertrek van: barcelona, spain
MSC Cruises
Van
639 €
Gemiddeld per persoon
7 Nachten. Italië, Spanje, Frankrijk
5 Bestemmingen
MSC Grandiosa
7 Nachten. Italië, Spanje, Frankrijk
Vertrek van: genoa, italy
MSC Cruises
Van
699 €
Gemiddeld per persoon
Boek

Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes

Inschrijven nieuwsbrief
De Rondreis PLanner

De Rondreis Planner onderdeel van Travel Time B.V.  Tel: 085 – 016 36 48 
​De boeking wordt gemaakt onder ANVR nummer 5709 K.V.K. 39073544 en SGR 2755

Heb je vragen over het samenstellen van een reis, of bijvoorbeeld over een bestaand reisidee?
Maak een online afspraak en we helpen je graag verder.

​​​​​​​

Top 5  vakanties
  • Eilandhoppen
  • Stad & Strand combinaties
  • Golfreizen
  • Fly & Drives
  • Combinatiereizen


Belangrijke Links
  • Sustainability Policy
  • ZRA worden?
  • Vakantiehuizen in Spanje
Veilig online betalen met
  • Veilig online betalen met creditcard
  • Veilig online betalen met ideal
  • Veilig online betalen met paypal
  • Veilig online betalen met sofort

Sustainability & Duurzaamheid

Sustainability & Duurzaamheid

SUSTAINABILITY POLICY

Travel Time BV

 

1.   Sustainability Management & Legal compliance

 Travel Time BV commits to sustainability management by;

● Having an employee appointed who is responsible for sustainability coordinator tasks;

● Having a sustainability mission statement that is communicated to customers, partners and suppliers;

● Having an accessible and written sustainability policy that aims for a reduction of the negative social, cultural, economic and environmental impacts of the company’s activities; and includes employee related health and safety aspects;

● Collaborating and actively being involved in external forums and working groups which are supportive to sustainability in tourism;

● Having a sustainability action plan with clear targets, actions, measures, responsibilities and time planning;

● Ensuring that all staff are fully aware of our Sustainability Policy and are committed to implementing and improving it. TravelTime BV commits to complying with all national legislation, regulations and codes of practice.

 2. Internal management: social policy & human rights

Travel Time BV commits to sustainable internal management by having clear written and well-communicated social policy by;

● Granting employees the freedom of employment and contract termination with advance notice (ideally minimum one month) and without penalty

● Including labor conditions according to national labor law and a job description in the employment contract;

● Mentioning the wage rate in the contract which is equal to or above the national legal wage;

● Providing medical and liability insurance according to the national law;

● Granting employees fixed paid yearly holiday and sick leave and unpaid annual leave allowance;

● Having health and safety policies for employees which complies to national legal standards;

 ● Having first aid sets and trained staff available at all relevant locations;

● Obeying to national concerning Minimum Age for Admission to Employment;

● Having documented effective procedures in place for employees to voice out their complaints and expectations;

● Having a clear disciplinary procedure that is effectively communicated to employees;

● Creating opportunities for students that participate in traineeship/internship and apprenticeship;

● Encouraging employment opportunities for persons with special needs;

TravelTime BV commits to practice human rights by;

● Declaring not to hinder trade union membership, collective labor negotiations and representation of members by trade unions;

● Participating and complying with (sector wide) collective labor condition negotiation structures (if locally existing)

● Prohibiting discriminations, regarding recruitment, conditions of employment, access to training and senior positions, or promotion in terms of gender, race, age, disability, ethnicity, religion/beliefs or sexual orientation;

● Ensuring that all employees have an equal chance and access to resources and opportunities for personal development through regular training, education.

 3. Internal management: environment and community relations

Travel Time BV commits to environment and community relations by;

● Actively reducing the use of disposable and consumer goods;

● Favoring the purchase of sustainable goods and services

● Purchasing products in bulk, in order to reduce the amount of packaging materials;

● Setting copy and printing machines by default to double-sided printing or other forms of paper saving modes;

● Using cleaning materials which are non-hazardous, non-eutrophic and biodegradable and are certified with an Eco label, if locally available;

● Printing brochures on environmentally friendly paper, with a printing company that works with a certified environmental management system, if locally available at reasonable costs;

● Implementing measurements to reduce brochure wastage or an ’internet only’ policy;

● Having an active commitment to measure, monitor and reduce energy consumption;

● Purchasing green energy and energy efficient lighting for all areas, when available;

● Switching off Lights and equipment when not in use, using automatic switch on/off system with timers or movement sensors and setting equipment by default in the energy saving mode, where feasible;

● Preferring low energy equipment when buying new items, including considerations of cost and quality;

● Having an active policy to reduce water consumption, implemented and monitored on a monthly or yearly basis for benchmark purposes;

● Using sustainable water sourcing, which does not adversely affect environmental flows;

● Installing water saving equipment in toilets, re-use waste water and/or collected rainwater;

 ● Complying with the national legislation concerning waste disposal;

● Developing and implementing a solid waste reduction and recycling policy, with quantitative goals;

● Taking action to reduce the amount of (non-re-fillable) plastic bottles of drinking water for office use;

● Separating all materials which can be recycled and organize collection and proper disposal;

● Implementing waste reducing methods when using ink and toner cartridges for printing and copying, whenever feasible;

● Recycling or properly disposing batteries;

● Complying with national legislation of wastewater treatment, which should be reused or released safely;

● Minimizing and substituting the use of harmful substances and manage properly the storage, handling and disposal of chemicals;

● Using lead-free and water based paints, both inside and outside, when locally available;

● Implementing practices to minimize pollution from its buildings (as far as being able to be controlled by the company);

● Reducing transport related impacts by tele-work, tele/video meetings, work-at-home policies or other means;

● Maintaining and properly checking motorized company vehicles, to reduce emissions and energy use and make sure they comply with the legal emission standards;

● Complying with land use, zoning and protected or heritage area laws and regulations; when planning, designing, constructing, renovating, operating or demolishing company buildings and infrastructure;

● Sustainably planning, designing and constructing of new buildings or renovations, on locally appropriate and feasible sustainable practices and materials;

● Contributing to the protection and preservation of local historical, archaeological, culturally, and spiritually important properties and sites, and not impede access to them by local residents;

4. Partner agencies based on an inventory of our key partner agencies

Travel Time BV has developed and implemented a policy to improve sustainability of our partner agencies. Our aim is to make sustainable development concrete to each and every partner within our business. Travel Time BV commits to this by;

● Keeping a list of the sustainability practices of partner accommodations and agents;

● Minimizing the ecological footprint of the office by travelling mainly via public transport, working as paperless as possible, separating waste, and to make use of certified recycled paper;

● Informing key partners on the Travelife and national tourism standards;

● Having a cooperation contract including an annex of the national code of conduct for local partners to encourage their practices towards sustainability;

● Informing key partners about the travel companies’ sustainability policy and that they are expected to comply with it and/or communicate it to final customers where relevant;

● Including key sustainability clauses in contracts with inbound/receptive partners;

● Having a written contract with partner agencies;

● Including clauses in the partner contracts that enable contract partners to end the contractual agreement prematurely if the partner company does not take adequate measures to prevent sexual exploitation of children within the direct supply chain;

● Ensuring that partner companies comply with all relevant national laws protecting the rights of employees.

5. Transport & Drivers

Travel Time BV tries to ensure that vehicles used on tours do not cause more than average pollution. We believe that transport is an important aspect of sustainable tourism, and we do our best to decrease the average pollution level. Travel Time BV commits to this by;

● Integrating and/or promoting one or more sustainable holiday products/packages based on a recognized methodology, including sustainable transport, sustainable accommodations, and sustainable activities.

 6. Accommodations

Travel Time BV tries to achieve a tourism supply chain that is fully sustainable. The partner accommodations play an important role in achieving this, and are stimulated and motivated to adopt sustainable practices. TravelTime BV commits to this by;

● Ensuring that through our accommodation supply chain, the rights of children are respected and safeguarded by;

-Having a clause throughout the value chain stating a common repudiation and zero tolerance policy of sexual exploitation of children;

-Having a clause dedicated to this aspect in their contract that enables the travel company to end the contractual agreement prematurely if the accommodation supplier does not take adequate measures to prevent sexual exploitation of children;

-Training employees in children’s rights, the prevention of sexual exploitation and how to report suspected cases;

-Supporting, collaborating with, and engaging stakeholders in the prevention of sexual exploitation of children

● Working with accommodations that incorporate elements of local art, architecture, or cultural heritage; while respecting the intellectual property rights of local communities;

● Terminating cooperation with accommodation in case of clear evidence that contracted accommodations jeopardize the provision of integrity of basic services such as food, water, energy, healthcare, or soil to the neighboring companies.

7. Excursions and Activities Companies/Providers

Travel Time BV values animal and community welfare extremely high and aims at tours that only leave a minor footprint. We are safeguarding the authenticity of the communities and the natural environment, and are strongly against harming wildlife and polluting the environment. Travel Time BV commits to this by;

● Advising guests on behavior standards during excursions and activities with a main focus on respecting the local culture, nature, and environment;

● Communicating our sustainability objectives and requirements to contracted and other relevant excursion providers by distributing this information via code of conducts, representative agents, social media, email, discussions, and/or meetings, to minimize negative visitor impact and maximize enjoyment;

● Not offering any excursions that harm humans, animals, plants, natural resources such as water and energy, or which are socially and culturally unacceptable;

● Not offering any excursions in which wildlife is held captive, except for properly regulated activities in compliance with local, national, and international law;

● Not being involved with companies that harvest, consume, display, sell, or trade wildlife species unless it is part of a regulated activity that ensures that their utilization is sustainable and in compliance with local, national, and international law;

● Having skilled and/or certified guides to guide our guests in sensitive cultural sites, heritage sites, or ecologically sensitive destinations;

8. External tour leaders, local representatives and guides

Travel Time BV aims at involving as many locals as possible by employing them in the tourism business. We stand for a fair and safe working environment that supports and respects local communities. Travel Time BV commits to this by;

● Preferring to work with local tour leaders, local representatives, local tour guides, porters, drivers, cooks, and other local staff in case of equal ability, and provide training as required;

● Ensuring that our local partners comply with all applicable international, national, and local laws and regulations, industry minimum standards, and any other relevant statutory requirements whichever requirements are more stringent;

9. Destinations

Travel Time BV commits to a sustainable destination by;

● Complying with legally based spatial planning, protected areas and heritage regulations. Also with destination management strategies of local, regional and national authorities;

● Supporting initiatives that improve the relationships between accommodations and local producers;

 ● Influence and support local government (when possible, together with other travel companies and stakeholders) concerning sustainability, destination planning and management, use of natural resources and socio-cultural issues;

● Supporting biodiversity conservation, including protected areas and areas of high biodiversity, through financial contribution, political support, and integration in product offers;

● Not promoting souvenirs which contain threatened flora and fauna species as indicated in the CITES treaty and the IUCN ‘Red List’; or historic and archaeological artefacts (except as permitted by law); Chapter

10. Customer communication and protection

Prior to booking, Travel Time BV commits to customer communication and protection by;

● Ensuring that customer privacy will not be compromised;

● Complying with relevant standards and voluntary codes of conduct in marketing and advertising messages, and not promise more than is delivered;

● Making product and price information clear, complete and accurate, with regards to the company and its products and services, including sustainability claims;

● Providing destination information, including sustainability aspects, which is factually correct, balanced and complete;

● Promoting sustainable accommodations, excursions, packages and/or transport options, with logos or other messages; ensuring they are recognizable to consumers and presented as the “better” option.

● Keeping a contact person and a telephone number permanently available for emergency situations.

● Providing customers with information about commercial, sexual or any other form of exploitation and harassment, particularly of children and adolescents.

 

·        After the client’s holiday, TravelTime BV commits to:

-      Having clear procedures in case of complaints from clients.